Annullering
- 1-5 værelser betragtes som en individuel booking og kan frit afbestilles indtil dagen før ankomst, dog senest kl 12:00 (middag).
- 6 værelser og derover betragtes som en gruppe booking som til og med 30 dage før ankomst frit kan afbestilles. Herefter kan maksimalt 50% af det endelige bestilte hotelarrangement afbestilles efter gælden regler:
- Efter 30 dage og til og med 20 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 50% af det endelige bestilte hotelarrangement.
- Efter 20 dage og til og med 10 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 25% af det endelige bestilte hotelarrangement.
- Efter 10 dage og til og med 5 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 10% af det endelige bestilte hotelarrangement.
- Efter 5 dage og til og med 3 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 5% af det endelige bestilte hotelarrangement.
- Under 3 dage før ankomst opkræves 100% af det endelige bestilte hotelarrangement.
Ved no-show, forsinket ankomst og for tidlig afrejse har hotellet krav på en erstatning svarende til fuld pris på de endelige bestilte arrangementer.
Selskabsarrangement – afbestilling i tide
Afbestilling af et selskabsarrangement på
• 12 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest 3 uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.
• under 12 personer skal rettidigt ske skriftligt senest 10 dage inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.
Selskabsarrangement - krav på godtgørelse
Ved afbestilling af hele selskabsarrangementet eller reduktion på mere end 10 pct.
• til og med 6 døgn før afvikling af det bestilte arrangement kan hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
• senere end 6 døgn før afviklingen af det bestilte arrangementet kan hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
Hotellet eller restauranten m.v. kan ved forevisning af regning kræve, at gæsten ved rettidig afbestilling betaler for ydelser, der ikke kan afbestilles, f.eks. musik, kontorartikler, apparatur og lignende.
Ved manglende fremmøde (no show) har hotellet eller restauranten m.v. krav på fuld pris for hele arrangementet.
For yderligere info, henvises til kutyme indenfor branchen, se Horesta.dk